Flapping Purple Butterfly),auto; color: #ffffff; border-radius: 5px; }

JAMU RAHSIA KECANTINKAN DALAMAN WANITA


Assalamualaikum semua,,,hari ni tangan dah xtahan nak dok diam,,,,Al-maklum la puteri kat rumah mak,,,Minggu ni busy,,,majlis adik kawin minggu ni,,So nak membloging pun kena tengok time yang free je,,,Baru-baru ni ada pula yang cakap puteri berubah angin nak jual produk jamu pula,,,Kisahnya puteri post kat dalam 1 group ni,,,tanya apa jamu yang terbaik..Puteri kan dah kawin,,dah beranak anak sorang,,,So nak betul2 jaga dalaman,,,Suplement dah wajib ambil Jamu pun penting untuk dalaman seorang wanita,,,,Nak suami sayang lebihkan,,,So jaga la kesihatan & kecantikan bermula dari dalaman,,,Aisshh,,,,xmau macam tu la....Puteri pencinta JAMU daripada remaja lagi tau x...Yang jamu peket2 tu memang seminggu 2kali minum.tengok gambar dekat bawah ni...Bila di buka jadi la macam ni :)




Penting sangat jamu ni untuk dalaman seorang wanita.Yang ada tak tahan sebab panas...Sebenarnya bila kita makan jamu ni...pengambilan air masak kena banyak...Kalau tak memang tak senang duduk,,panas,,,Kulit menjadi kering...But so far daripada remaja lagi alhamdulillah puteri ok je dengan Jamu ni..Sampaikan dah kahwin ni pun,,,setiap minggu pasti minum jamu....Sedap bau aroma jamu ni...Patut la orang Indonesia ni cantik2 kan,,,Dripada kecil lagi di ajar makan jamu :)



Jadikan kebiasan memakan ulam-ulaman,,Sebab membantu untuk awet muda tau tak...Suka sangat tengok mak puteri,,dah 45tahun,,,tapi nampak muda je,,,,Daripada dalaman sebenarnya kecantikan :)
Yang ada tak tahan dengan bau jamu...Tapi dalam produk shaklee pun ada jugak produk berasaskan herba,,,Iaitu Alfafa...Alfafa shaklee pun puteri makan,,,Tamak ke?...rasanya tak la..Puteri memang jaga luaran dan dalaman,,,,Faham-faham la ye yang dah berkahwin,,,,, :)
Suami segala-galanya untuk kita :)


Patut dalam pantang mak selalu cakap,,manjakani  ni bagus,,,,Tak banyak bertanya sangat masa tu,,,,Ada masa baru mak kongsi banyak sangat kebaikan manjakani ni,,





Manjakani
  • Rebus 3 biji buah manjakani dengan 2 cawan air sampai mendidih dan airnya bertukar menjadi coklat pekat. Gunakan air itu untuk mencuci bahagian faraj. Amalkan setiap hari.
  • Ambil sebiji buah manjakani. Masukkan kedalam nasi yang sedang mendidih, bila nasi telah kering, ambil buah manjakani tersebut dan potong kecil-kecil semasa masih lembut dan makan bersama nasih yang masih panas. Amalkan selalu.
  • Rebus buah manjakani. Air rebusannya diminum.Bukan sahaja elok untuk mengetatkan faraj, tetapi juga elok untuk melangsingkan badan dan untuk awet muda.



tapi sekarang ade je yang dah siap dipacking kan,,,yang ni memang bagus mak kata,,,,tapi puteri suka makan buatan orang kampung  sendiri,,memang terbaik :)

ok last  sekali,,puteri nak share sikit resepi :) hehehee


Jamu manjakani


CARA BUAT JAMU MANJAKANI
Ibu Kunyit
lada putih,
sireh,
manjakani,
gula batu,
garam 
madu boleh beli di pasar.
(Untuk wanita campur dengan kacip fatimah jika boleh).
Cara-caranya:
Blender sireh, kunyit hidup dengan air, masak bahan tadi bersama air asam jawa, manjakani, gula batu hingga mendidih, bila sejuk tapis dan boleh diminum. Rasanya manis-manis pedas, lagi bagus jika minum dengan di masukkan telur ayam kampung.
Jika badan rasa panas selepas dua atau tiga hari minum jamu. Henti minum sehingga rasa badan sudah kembali "normal". Memang tak ada "side-effect" kerana semua bahan-bahan adalah herba kampong yang diamalkan turun temurun oleh orang tua-tua dahulu.
Sebaiknya minum jamu selepas sarapan pagi. Rajin-rajinlah minum jamu untuk tenaga dan kesihatan dalaman yang pahit tu adalah ubat yang paling mujarab sekali.
CARA Wanita yang minum jamu ini selama seminggu, akan merasa kelainan. Tiada masalah banjir kilat yang berlebihan ketika bersetubuh. Serta merasakan 
cengkaman dalamannya bertenaga.
************************************************************************************************

2. Bahan-bahannya.
1. Kunyit
2. Halia
3. Manjakani
4. Gula Merah
CARA MEMBUATNYA
1. Tumbuk kunyit dan manjakani. Halia di hiris halia dan rebus bersama.
2. Kemudian masukkan air perahan asam jawa dan juga gula merah
3. Biarkan sejuk, tapis sebelum simpan.
peringatan
*cukup sekadar meletakkan sebiji manjakani kerana rasanya pahit. Sekiranya anda boleh menelan jamu yang pahit boleh letak mengikut kehendak anda. Jika tk nak letak pun tak apa.
(boleh juga masukkan daun sireh.)
 ambil sebiji manjakani.
asah bagian luarnya sedikit.
masukan kedalam mis V.
amalkan.
boleh mengubati keputihan & mengetatkan faraj.



Petua Menegangkan Kulit Yang Kendur

manjakaniRamai wanita akan risau bila melihat kulit mula kendur. Bimbang andai kata perhatian suami akan mula beralih arah. Antara cara untuk melambatkan masalah kulit kendur bukan sahaja di bahagian muka, tetapi juga seluruh badan ialah dengan menggunakan buah manjakani. Buah ini bukan sahaja bagus untuk tujuan merapatkan otot vagina wanita tetapi juga berguna untuk petua kecantikan lainnya.
Cara:
Dapatkan buah manjakani. Boleh dibeli di pasar atau kedai-kedai India. Rebus beberapa biji buah manjakani sampai lembut. Anggaran cukup untuk kegunaan seluruh badan. Apabila sudah lembut dan bila dipicit, mengeluarkan lendir atau getahnya, lumurkan getah itu diseluruh muka, dan anggota badan lainnya seperti buah dada, perut, paha dan lengan. Biarkan sampai kering. Kemudian bolehlah mandi. Elok diamalkan setiap hari sama ada sebelah pagi sebelum mandi atau sebelah petang.

Ok sampai sini je entry kali ni,,harap bermanfaat untuk semua :),,lain waktu kita onn lagi topik berkaitan penjagaan dalaman dan kesihatan k :)





4 ulasan:

  1. jamu manjakani tu nak minom berapa kali seminggu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harap2 boleh bgtau,boleh tak kalau minum air manjakani kunyit n halia tu hari2? Atau ada limit2 dia?

      Padam
  2. Bf mom bole mnum ke.. Ank da 3 bln

    BalasPadam
  3. maaf saya nk kepastian ..eermm klau anak dara boleh minum kaa air manjakani ni?

    BalasPadam