Flapping Purple Butterfly),auto; color: #ffffff; border-radius: 5px; }

Kebaikan dan manfaat Vitamin C





Vitamin C amat diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu-tisu tubuh anda yang mana vitamin C membina kolagen iaitu protein penting yang melindungi tulang rawan, tendon, ligamen dan saluran darah. Selain itu pengambilan harian vitamin C yang cukup membantu menyegerakan proses penyembuhan luka-luka, membaiki dan memelihara struktur tulang dan gigi.

Berdasarkan banyak kajian yang telah dilakukan, tubuh kita memerlukan 500mg vitamin C setiap hari untuk untuk mencapai tahap kesihatan yang baik. Kita memerlukan vitamin C setiap hari kerana sel-sel tubuh manusia tidak mempunyai enzim guluno-lacton-oxidase yang diperlukan untuk menukar glukos kepada ikatan kimia 2-keto L-Guluno-lactone untuk hasilkan vitamin C. Tambahan vitamin c sering digunakan dan mudah rosak dalam tubuh. Oleh itu, Kita memerlukan vitamin c sama ada melalui makanan ataupun supplement.




Nak tahu tak ...Apa perbezaan Vitamin C Shaklee dengan keluaran produk lain.....


1. Setiap tablet vitamin c mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya...

2. Ujian Klinikal membuktikan Vitamin C di dalam 2 tablet Vitamin Shaklee ( didalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam.


Siapa yang memerlukan Vitamin C?

  • Perokok
  • Orang yang mudah stress kerana stress akan mempercepatkan penyusutan Vita C dalam badan.
  • Orang yang makan pil perancang sebab pil perancang juga akan menyerap Vita C dan mengakibatkan pengurangan Vita C dalam badan dengan cepat.
  • Orang yang ingin mencantikkan kulit atau yang mempunyai masalah kulit seperti jerawat atau eczema memerlukan Vita C untuk membina kolagen kulit yang sihat dan memperbaiki tisu kulit.
  • Semua orang yang menginginkan kesihatan tubuh badan yang baik kerana Vita C menyokong sistem Imun dalam badan dan mengurangkan selsema yang berpanjangan. 


Manfaat VITAMIN C Shaklee nie!!!MANFAAT UTAMA : 

✿Membentuk Kolagen
- Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

✿Memperbaiki Simptom Pendarahan

 -Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih
dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

✿Peningkatan Sistem Imun 

- Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel
darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun,
pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan
simptom selsema.

✿Memerangi kanser 

- Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh

dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia
berbahaya dari tubuh dgn berkesan.

✿Mencantikkan Kulit 

- Pengambilan Vitamin C hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan
penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama
kejadian jeragat.

✿Memperbaiki Insomnia 

- Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.

✿Mengekalkan kolestrol sihat 

- ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang
sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.
   




Kebaikan Sustained Release Vitamin C Shaklee :

1.  Berkesan mencerahkan kulit wajah dan badan secara sekata, licin, gebu, berseri

2.  Mengekalkan kelembapan kulit, menghilangkan bintik2 hitam, memudarkan jeragat dan lingkaran gelap di bawah mata.

3. Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi yang sihat dan gigi.

4.  Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran

5.  Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti.

6.  Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis.

7. Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress.

8.  Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.

9.  Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang.

10.Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya.

11.Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas.

12.Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih –> berguna dalam rawatan anemia. Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah.

13.Merawat jangkitan saluran kencing.

14.Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin .

Kenapa anda perlu merasai faedah Sustained Release Vitamin C Shaklee


                                        


1. Vitamin c shaklee ini unik kerana formula sustained release dan formula bioflavonoid.

2. Sustained (or, Time) Release ialah satu proses di mana vitamin diformulasi khas agar ia dilepaskan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam. Dengan bahasa ringkasnya, dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu

3. Sebatian tumbuh-tumbuhan semulajadi, dan bertindak sebagai pigmen tumbuhan dan agen antioksida. kuasa utama bioflavonoid adalah sifat antioksida yang bertindak sebagai agen anti penuaan, keradangan dan mengekalkan kesihatan badan.

4. Vitamin larut air (B-Complex dan Vitamin C) adalah seperti namanya, mudah larut di dalam air (sebab tu dinasihatkan pengambilan air yang mencukupi apabila mengambil suplemen), dan, ianya tidak boleh disimpan di dalam badan.

5. Sustained Release supplement boleh menawarkan kesan vitamin yang optimum, meminimumkan kehilangan vitamin dalam proses penguraian (perkumuhan), serta menstabilkan paras darah waktu siang dan malam.


   Tubuh kita sering kehilangan vitamin c semasa melakukan aktiviti harian. Vit C SR Shaklee dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dlm menyalurkan vitamin c secara berterusan. Vita C Plus 500mg yg semulajadi membantu menyediakan vit c yg diperlukan tubuh. Ia juga membantu dlm menyokong TULANG, GIGI, dan GUSI yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

                               


Selain itu, Vit C atau Askorbik amat berguna pada kesihatan manusia. semua orang tahu bahawa Vit C boleh membuatkan kulit menjadi CANTIK dan LICIN. Antara kebaikannya ialah seperti berikut:

1. Membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yg menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yg terlibat dlm pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Perkataan KOLAGEN ni berasal dr Yunani yg berkamsudLEKAT atau bersifat PELEKAT. Sebab itu lah si pengamal akan mendapati kulit mereka lebih licin, tegang dan cantik, malah luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan (lekat) tisu badan yang kuat.

2. Vit C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisme kolesterol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Sebab itulah mereka yang mengidap darah tinggi amat digalakkan mengambil vitamin C bagi mengelakkan STROK dan JANTUNG TERSUMBAT.

3. DETOKSIFIKASI. Vitamin C berupaya mencantum bahan logam berat spt plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan drp badan dgn lebih mudah. Mereka yg MEROKOK patut menjadikan Vit C sbg kawan baik coz ia dpt membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda drp mengalami kerosakan yg teruk.

4. Vitamin C juga berperanan dlm pengeluaran hormone anti-stress dan interferon (hormone fungsi imun). Mengikut Dr Bruce Miller, the more you stress, the more you need vitamin C..oooohhh my..!!! Kita tahu bhwa stress boleh memusnahkan vitamin c dan oleh kerana kekurangan vitamin C, sistem keimunan kita lemah dan mudah diserang penyakit.

5. Penyakit Skurvi adalah akibat kekurangan vitamin C.Sesiapa yg mengalami pendarahan dlm badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut (goyang) dan luka lambat sembuh, pendarahan dlm otot dan sendi adalah disebabkan kekurangan vitamin C. Jelas sekali vit c adalah umpama gam yg melekatkan sel-sel lalu menjadikan tisu-tisu dlm badan kita tidak mudah koyak atau terluka. Mereka yang sedang sakit adalah disarankan mengambil vitamin c pd dos yang lebih tinggi bagi mempercepat proses penyembuhan.

6. Kita digalakkan mengambil buah-buahan dan sayuran 5x sehari. Namun kekangan masa dan tekanan kehidupan masa kini menyebabkan vitamin C tidak dapat diserap oleh badan secara optimum dan lebih banyak keluar melalui AIR KENCING. Menurut Dr Bruce Miller, dos yg dicadangkan ialah 500mg sehari iaitu bersamaan 7 setengah biji oren...Mampu ke nk makan 7 biji oren tu???





ha..macam mana..berguna tak info ni,,,so apa tunggu lagi, :)







REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI

Anda mempunyai kekangan bajet? Jangan risau, hubungi saya dan saya boleh berikan resolusinya. Anda masih boleh dapatkan Produk ini dengan HARGA TERBAIK!!




Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan