Flapping Purple Butterfly),auto; color: #ffffff; border-radius: 5px; }

Kelebihan dan Kebaikan GLA Complex



Assalammualaikum semua....dan salam sejahtera,,,ada ke yang setia menuggu entri puteri,,,hehe,,Ok la....hari ni nak On topik GLA....Ada yang tanya saya suplemen apa yang sesuai untuk wanita. Saya suka untuk katakan yang GLA COMPLEX sesuai untuk wanita! Apa kelebihan dan kebaikan GLA Complex ? Sebelum itu jom ketahui apa itu GLA. GLA (asid linolenik gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin – bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yangg normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel. Jom ketahui apa kelebihan dan kebaikan GLA Complex. 




Ramai yang masih keliru tentang GLA Complex dan Evening Primose Oil (EPO). Apa kaitan kedua-duanya? Sebenarnya, dalam Evening Primrose Oil (EPO) itu ada GLA (GAMA LINOLEIK ACID). GLA merupakan bahan binaan bagi PROSTAGLANDIN, yang merupakan bahan HORMON dalam badan. Jadi sebab itulah Gama Linoleik Acid ni bagus untuk menstabilkan kembali hormon dalam badan, terutama bagi wanita yang ada masalah hormon tidak stabil ataupun disebabkan menopaus. Tetapi ramai yang tidak bahawa dalam MINYAK BORAGE juga ada GLA. Malah, ia mengandungi lebih dari kandungan dua kali ganda GLA dalam EPO. Minyak Borage juga adalah tiga kali ganda lebih mudah diserap oleh badan (bioavailability) dan tiga kali lebih berkesan daripada EPO. Oleh sebab itu, GLA COMPLEX SHAKLEE menggunakan bunga borage sebagai bahan utamanya. Setiap kapsul mengandungi 300mg GLA yang mana ia adalah sumber terbaik OMEGA-6. Shaklee mengestrak GLA dari Borage yang ditanam secara organic dikawasan Sakatchewan.




Antara Kelebihan dan Kebaikan GLA Complex 

1. Herba Tradisi Yang Dipercayai 
Borage adalah herba kegemaran orang barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

 2. Mengawal Selia Estrogen dan Testosterone 
GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormone lelaki dan perempuan, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara. 

3. Melambatkan Menopaus
Memperbaiki keadaan Menopaus seperti, hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda. 

4. Memperbaiki Prostatomegaly 
GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing. 

5. Menentang Kanser 
GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

 6. Memperbaiki Inflamasi Kulit 
Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap, Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatism, arthritis. 

7. Menghalang Komplikasi Diabetes
Merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringkan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi. 

8. Pelangsingan dan Menghalang Tambah Berat Badan 
Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone kepada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik, menghalang penambahan berat badan. Ambil masa perut kosong untuk mengelakkan keasidan hiper.

9.Menghalang Tekanan Darah Tinggi 
Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelakkan masalah jantung seperti arteriosklerosis, dan myocardial infraction. 

10. Memperbaiki Tekstur Rambut 
Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur. 

11. Hiperaktif dan Autisma (ADD/ADHD) 
Dibuktikan secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak seperti berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.






Siapa yang tidak perlukan GLA Complex?

 GLA tidak boleh digunakan semasa hamil kerana mereka boleh merosakkan janin dan mencetuskan kelahiran awal. Omega-6 tambahan tidak perlu diambil jika anda mempunyai sawan. GLA yang tinggi boleh meningkatkan risiko sawan.

GLA Complex disarankan untuk:   

}Kencing Manis - Pesakit kencing manis tidak boleh menukar GLA dari asid linoleic. Suplemen GLA memperbaiki fungsi saraf dan boleh mencegah penyakit saraf kencing manis.

}Arthritis - GLA boleh menghilangkan sakit sendi, bengkak dan kekejangan pada waktu pagi. Kajian menunjukkan bahawa menggunakan GLA dan EPA (asid lemak omega-3 daripada ikan dan minyak ikan) bersama-sama akan membantu untuk arthirtis reumatoid Payudara fibrocystic 

}Osteoporosis - kekurangan asid lemak perlu (termasuk GLA dan EPA, asid lemak omega-3) boleh menyebabkan osteoporosis. Kajian telah menunjukkan bahawa tambahan GLA dan EPA bersama-sama membantu mengekalkan atau meningkatkan jisim tulang. Asid lemak juga boleh meningkatkan penyerapan kalsium, meningkatkan deposit kalsium dalam tulang, mengurangkan kehilangan kalsium dalam air kencing, meningkatkan kekuatan tulang dan meningkatkan pertumbuhan tulang semua yang boleh menyumbang kepada jisim tulang yang lebih baik. 

}PMS - Sesetangah wanita mendapati gejal-gejala PMS mereka menjadi lega apabila menggunakan GLA. Gejala ini seperti sakit payudara dan perasaan kemurungan serta kerengsaan dan pembengkakan rahin. 

}Alahan - Orang yang terdedah kepada alahan mungkin memerlukan lebih banyak EFA dan sering menghadapi kesukaran menukar LA kepada GLA. Malah, wanita dan bayi yang terdedah kepada alahan kelihatan mempunyai tahap yang lebih rendah GLA di dalam susu ibu dan darah. 

}Attention Deficit / Hyperactivity Disorder (ADHD)

 }Ketagihan alkohol - GLA boleh membantu mengurangkan keinginan untuk meminum arak dan mencegah kerosakan hati. 

}Kanser 

}Tekanan darah tinggi dan penyakit jantung - Kajian menunjukkan bahawa GLA, samada bersendirian atau dalam gabungan dengan dua omega-3 asid lemak penting, EPA dan DHA kedua-dua ditemuidalam ikan dan minyak ikan, boleh merendahkan tekanan darah dan hipertensi. Bersama dengan EPA dan DHA, GLA membantu untuk mencegah perkembangan penyakit jantung. 

}Ulser 

}Ibu Berpantang – untuk stabilkan hormon ketika berpantang 






Testimonial GLA Complex bagi yang kitaran haid tak teratur. Tapi cuba tengok kulit dia, cantik kan. Gla Complex juga mencantikkan kulit :)


best kan kawan2,,,,tak rugi tau u all grab setiap bulan....ok,,kita sambut di entri yang lain tentang GLA  & kebaikanya untuk masalah lain ;)





REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI

Anda mempunyai kekangan bajet? Jangan risau, hubungi saya dan saya boleh berikan resolusinya. Anda masih boleh dapatkan Produk ini dengan HARGA TERBAIK!!




Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan