Flapping Purple Butterfly),auto; color: #ffffff; border-radius: 5px; }

DTX Complex Shaklee Untuk Kesihatan Hati




Assalammualaikum & salam sejahtera..Hari ni puteri nak share 1 suplement shaklee untuk kesihatan Hati....Mungkin jarang kita mendengar nama DTX Complex Shaklee ini di sebut-sebut, kerana, kita sering mengaitkan supplemen untuk perkara-perkara yang sering berkaitan dengan kehidupan seharian kita sahaja. DTX Complex Shaklee tergolong dalam kumpulan sebagai supplemen cadangan untuk kesihatan hati.

Hati adalah organ terbesar dalam tubuh manusia yang berkeupayaan untuk membina dirinya semula.  Hati bertindak sebagai pusat pemprosesan, menyahtoksik serta menjalankan fungsi-fungsi kritikal dalam badan kita.


Antara FUNGSI hati ialah :-

Merembeskan hempedu – untuk pencernaan dan memecahkan lemak. Membantu dalam penyerapan vitamin larut lemak A,D, E,K.
Detoksifikasi – menyahkeluar bahan-bahan toksik dari badan sebagai bahan kumuh seperti ammonia
Kawal Paras Gula dalam Darah – menukarkan tiroksina (hormone tiriod) kedalam bentuk yang lebih akti

Metabolisme Lemak – penting untuk sintesis asid lemak dari asid amino dan gula.
Masalah hati berlaku apabila adanya gangguan pada fungsi hati dan akhirnya menyebabkan penyakit hati. Ia seterusnya boleh mendatangkan kerosakan pada tubuh badan. Gejala biasa penyakit hati ialah loya, muntah, keletihan melampau danpenyakit demam kuning (pada mata dan kulit disebabkan oleh kepekatan bilirubintinggi dalam aliran darah)

Apakah punca-punca PENYAKIT hati? Ok ada beberapa faktor yang menyebabkan terjadinya perkara ini. Antara penyebab penyakit hati ialah :-
  • Pengambilan Alkohol berlebihan
  • Sirosis (Cirrhosis) – tahap kronik untuk penyakit hati. Kehadiran parut pada hati dan kehilangan berfungsi sel-sel hati menyebabkan hati gagal.
  •  Penggunaan dadah yang tertentu
  • Hepatitis berjangkit – seperti Hepatitis A,B dan C
  • Hati berlemak (fatty liver)
  • Hemochromatosis – adalah gangguan metabolik yang membawa kepada penyimpanan kandungan iron yang luar biasa tinggi dalam badan. Iron yang berlebihan boleh berkumpul di dalam tisu hati, pankreas, dan jantung dan boleh membawa kepada keradangan, sirosis, kanser hati, dan kegagalan hati.
  • Wilson’s Disease- penyakit keturunan yang menjejaskan keupayaan badan untuk memetabolismekan copper . Wilson’s Disease boleh membawa kepada sirosis dan kegagalan hati.
  • Gilbert’s Disease – berlaku apabila kandungan bilirubin tinggi dalam hati. Biasanya ia akan hilang dengan sendirinya dan tidak berbahaya
  • Kanser – boleh berlaku pada struktur hati dan sel-sel.

Disebabkan oleh gaya kehidupan dan persekitaran yang tidak sihat, hati kita pun turut terkena tempiasnya. Di Shaklee, selain daripada membantu kita menjaga kesihatan jantung, mata, tulang dan kulit, DTX Complex dihasilkan secara khusus untuk menjaga kesihatan dan membersihkan hati kita.Jadi, apa kata kita terokai apakah perbezaan DTX Shaklee.

Perbezaan DTX Shaklee

1.  Kajian menunjukkan bahawa kandungan utama di dalam DTX Complex Shaklee; ekstrak biji benih pokok susu tisel menyokong keupayaan badan menghasilkan protein bagi membantu menjana semula sel-sel hati.

2.  DTX Complex Shaklee mengandungi bahan ekstrak yang sangat penting dari biji benih pokok susu tisel yang menghasilkan 80% silymarin.

3.  Ia turut mengandungi bahan-bahan yang digabungkan secara unik dan saintifik; ekstrak daripada Schizandra dan cendawa Reishi (herba yang kaya dengan anti-oksida) dan ekstrak daripada dandelion, kunyit, dan articok (herba yang membantu mengekalkan aliran hempedu).


Formulasi yang dipatenkan untuk DTX Complex






1. Ekstrak Biji Benih Pokok Susu Tisel (Milk thistle seed)

§  Proses ekstrak ini mendapatkan 80% silymarin – kaya dengan bahan antioksida.
§  Melindungi hati daripada toksin, termasuklah dadah, racun dan bahan kimia.
§  Merawat masalah hati seperti hepatitis dan sirosis.
§  Mengurangkan kadar kerosakan hati akibat lebihan alkohol.
§  Membantu mencegah dan merawat masalah batu karang.
§  Membantu masalah kulit seperti psoriasis dan ekzema.





2. Articok (Artichoke)

§  Membina semula sel-sel hati.
§  Merangsang pengaliran hempedu.






3. Dandelion

§  Membantu fungsi hati, sangat berguna ketika berlaku kebengkakkan hati (hepatitis) dan jaundice.
§  Membantu penghadaman dengan merangsang pengaliran hempedu dari hati dan pundi hempedu; membantu mencegah batu karang.
§  Membantu merawat endometriosis. Bertindak sebagai julap lembut untuk masalah sembelit.
§  Meningkatkan keupayaan tubuh menyerap zat besi – melawan anemia.
§  Melawan tumor dan kanser.
§  Merendahkan paras gula dalam darah. Baik juga untuk masalah kekembungan dan lebihan air.




4. Kunyit

§  Mengandungi curcumin : bahan anti-oksida.
§  Meningkatkan kesan anti-keradangan dan membantu mengurangkan kesakitan.
§  Mempunyai kesan anti-viral terhadap HIV.






5. Reishi Mushrooms (Ling Zhi)

§  Membina imun – membantu dalam mencegah atau merawat kanser.
§  Mengurangkan masalah bronkitis, sinusitis.
§  Merawat sindrom keletihan yang kronik.
§  Membantu mencegah penyakit jantung.






6. Schizandra

§  Ekstrak biji benih dari Schizandra ini mengandungi bahan anti-oksida.
§  Ia juga berkait dalam merangsang sintesis protein, meningkatkan jumlah enzim dalam hati untuk tujuan detoksifikasi, memperlahankan pembentukan toksin.



Berikut adalah bahagian tubuh yang menunjukkan ada masalah hati,




Lingkaran gelap pada mata
Beberapa peneliti mengungkapkan, lingkaran gelap pada atas dan bawah mata berkaitan dengan kerusakan organ hati. Memang pada dasarnya banyak yang beranggapan bahwa lingkaran hitam di daerah mata hanya bentuk kelelahan tubuh. Tetapi hitamnya lingkaran mata adalah suatu tanda bahwa seseorang terserang penyakit hati.

Mata berwarna kuning

Mata yang berwarna putih jika Anda penderita penyakit hati akan berubah menjadi kuning. Ini merupakan tanda agar Anda harus segera memeriksakan diri ke dokter.

Perut menjadi buncit

Perut yang membesar tetapi tidak mengonsumsi banyak makanan merupakan tanda dari gangguan organ hati. Pasalnya, perut yang membengkak akibat adanya infeksi dan kerusakan di hati.

Bau mulut yang menyengat

Bau mulut seperti ikan busuk atau bawang busuk juga dinilai salah satu gangguan dari fungsi hati. Hal ini terkait adanya kelebihan ammonia yang diproduksi dalam tubuh.

Selain mengamalkan vitamin DTX Complex ini, gaya hidup seseorang perlu diubah. Pengarah Unit Perniagaan Penjagaan Kesihatan Pengguna Sanofi, James Wong, berkata membran sel hati boleh terjejas disebabkan gaya hidup kurang sihat seperti pengambilan makanan berminyak, minum arak, merokok, pengambilan terlalu banyak ubat atau jangkitan daripada virus tertentu. 


                                                              

  • Memberi Perlindungan untuk Hati AndaSatu gabungan Shaklee yang unik di mana formula ini mengandungi ekstrak benih milk thistle yang ditunjukkan dalam satu penyelidikan ia dapat menyokong keupayaan badan untuk membentuk protein-protein yang diperlukan dalam regenerasi pembentukan semula sel-sel hati. Ia juga mengandungi cendawan Reishi dan Schizandra Chinensis yang mempunyai ciri-ciri antioksidan serta Dandelion, Kunyit dan Artichoke untuk membantu memelihara aliran hempedu.

  • Penjagaan Kulit: Kajian telah menunjukkan zink berkesan untuk menyembuhkan jerawat atau akne. Ia adalah lebih berkuasa daripada placebo dan penggunaan ubat-ubatan antibiotik masih dianggap lebih berkesan.

  • Ekzema: Juga dipanggil sebagai dermatitis atopik, adalah gangguan keradangan dan kulit yang kronik. Ia adalah sebahagian besarnya disebabkan oleh kekurangan zink di dalam badan. Zink memainkan peranan yang penting dalam penyembuhan jangkitan kronik dan membantu badan memulihkan keupayaan untuk sembuh dengan sempurna.

  • Jerawat: mineral ini adalah penting untuk memadam jerawat dari kulit. Ia bertindak mengawal selia jumlah testosteron di dalam badan yang memainkan peranan yang dominan dalam menyebabkan jerawat. Di samping itu kepadanya, zink juga berkaitan dengan sintesis kolagen yang membantu dalam menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat.

  • Penyembuhan luka: Kekurangan zinc menyebabkan lambat penyembuhan luka. Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zink, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.

  • Gangguan Prostat: Zink sangat penting dalam menangani gangguan prostat. Kekurangan zink menyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikannya terdedah kepada kanser . Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil 15mg zink setiap hari, di bawah pemerhatian rapi perubatan, apabila mengalami masalah prostat.

  • Hilang berat badan: Zink memainkan peranan utama dalam penurunan berat badan dan mengawal selera makan.

  • Mengandung: Ia adalah penting untuk pembaikan dan fungsi DNA. Ia diperlukan untuk pertumbuhan cepat sel-sel dan membangunkan unsur-unsur utama sel semasa kehamilan.

  • Pembiakan: Bagi lelaki, zink membantu dalam spermatogenesis dan pembangunan organ-organ seks.Sementara di kalangan wanita, ia membantu dalam semua fasa pembiakan, termasuk peringkat kelahiran dan penyusuan.

  • Fungsi Biologi: Zink memainkan peranan penting dalam banyak fungsi biologi seperti pembiakan, kawalan penyakit kencing manis, tahap stres, rintangan imun, bau dan rasa, pertumbuhan fizikal, selera makan dan penghadaman.

  • Jangkitan: Zink membantu seseorang untuk mengesan rasa dan bau, memberikan bantuan kepada penyembuhan luka, meningkatkan imuniti dan membantu dalam menggalakkan pertumbuhan janin. Zink membantu dalam melindungi daripada gangguan berjangkit dan jangkitan kulat termasuk paru-paru dan konjunktivitis.

  • Antioksidan: Zink bertindak sebagai antioksidan dan pada dasarnya terlibat dalam beberapa tindak balas biokimia yang tegas, yang termasuk sintesis protein, fungsi enzim dan metabolisme karbohidrat .

  • Aturan Enzim: Zink merupakan komponen beberapa enzim yang membantu dalam pertumbuhan sel, sintesis protein, tahap hormon, DNA, mengawal selia transkripsi gen, metabolisme tenaga dan lain-lain faedah kesihatan yang berkaitan dengan zink.

  • Kanser: Bagi lelaki, zink memainkan peranan yang penting dalam kelenjar prostat dan mencegah kerosakan awal, yang boleh membawa kepada masalah seperti kanser.

  • Kelesuan Kronik: Orang yang mengalami keletihan yang kronik dicadangkan untuk mengambil minyak ikan, kerana ia kaya dengan zink. Para doktor tidak mencadangkan ubat-ubatan lain yang diperlukan untuk menyembuhkan keletihan yang kronik kecuali pengambilan minyak ikan yang kaya dengan kandungan zink.

  • Botak: Botak menyebabkan kehilangan rambut bagi kanak-kanak dan orang dewasa. Pemulihan yang disyorkan oleh doktor kepada orang yang mengidapinya ialah dengan pengambilan diet yang kaya dengan kandungan zink. Terdapat pelbagai kapsul yang kaya dengan zink, jadi ubat-ubatan yang kaya dengan zink akan membantu mencegah keguguran rambut.

  • Kehilangan tulang: Ia adalah penyakit apabila tulang menjadi lemah dan rapuh. Zink adalah komponen hydroxyapatite iaitu garam dan membuat matriks tulang yang kuat dan keras. Oleh sebab ini, kandungan zink perlu ditambah dalam pelan diet anda untuk mengelakkan kehilangan tulang.

  • Buta Malam: Pengambilan kira-kira 150-450 mg Zink akan memperbaiki penglihatan. Jadi, adalah sentiasa dicadangkan untuk mengambil makanan seperti daging lembu, kambing, tiram, ketam kerana ia kaya dengan kandungan zink dan akan memperbaiki penglihatan mata.


''Apabila membran sel hati dibaiki dan digantikan secara beransur-ansur, hati sembuh secara perlahan-lahan, seterusnya memulihkan kesihatan," jelasnya. 

"Pendekatan menyeluruh perlu digunakan untuk mencegah penyakit hati. Selain daripada mengambil ubat, individu perlu mengubah gaya hidup dengan mengamalkan diet yang sihat dan bersenam. 

''Amalan gaya hidup yang sihat meningkatkan kesihatan hati sambil menggalakkan kesejahteraan umum," tambahnya.









REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI

Anda mempunyai kekangan bajet? Jangan risau, hubungi saya dan saya boleh berikan resolusinya. Anda masih boleh dapatkan Set ini dengan HARGA TERBAIK!!







Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu


Tiada ulasan:

Catat Ulasan