Flapping Purple Butterfly),auto; color: #ffffff; border-radius: 5px; }

5 Vitamin yang Mencegah Jerawat



Antara punca-punca jerawat ialah hormon, stress, bakteria dan pemakanan. Salah satu cara mengatasi masalah jerawat ialah dengan mengamalkan vitamin. Jadi apa 5 Vitamin yang Mencegah Jerawat

Kajian menunjukkan bahawa jerawat dapat diatasi dan dicegah dengan mengamalkan vitamin. Vitamin dan mineral diyakini mempunyai antioksidan yang kuat, yang dapat membantu membuang kotoran dari kulit, khususnya di sekitar jerawat. 

Kita boleh mendapatkan vitamin dan mineral secara semula jadi dengan mengamalkan pemakanan yang berkhasiat. Alternatif lain untuk mendapatkan sumber vitamin ini ialah dengan mengamalkan supplemen atau makanan tambahan yang mengandungi vitamin-vitamin berikut. 

Jadi jom kita teliti antara 5 vitamin yang mencegah jerawat


Jom Kenalpasti 5 Vitamin Yang Mencegah Jerawat

 1. Vitamin A - Vitamin A merupakan antioksidan yang sangat penting dalam menjaga dan memperbaiki selaput lendir. Selain itu, vitamin A juga dapat membantu mengeluarkan racun. Vitamin A berperan melawan jerawat dengan menurunkan penghasilan minyak dan meningkatkan jaringan pelindung. Vitamin ini dapat ditemui dalam buah-buahan, sayur-sayuran, margerin, susu, mentega, ikan laut, dan telur.

 2. Vitamin B2 atau Riboflavin adalah salah satu vitamin yang juga berperan dalam mencegah jerawat serta membantu meningkatkan kesihatan kulit, kuku dan rambut. Dos vitamin B2 yang dicadangkan setiap harinya adalah 150 hingga 200 mg. Selain suplemen, anda bolehmendapatkan vitamin ini daripada kekacang, kacang kedelai, susu, bayam, dan jamur. 

3. Vitamin B6 atau Piridoksin atau merupakan vitamin yang bagus untuk mengatasi jerawat. Pengambilan vitamin B6 sebanyak 1,7 hingga 1,9 mg setiap hari dianggap sudah cukup untuk mencegah jerawat. Vitamin B6 bekerja dengan meningkatkan sistem pertahanan tubuh, sehingga dapat membantu mencegah infeksi dan melawan bakteri kulit. Selain suplemen, anda boleh mendapatkan vitamin B6 pada bawang putih, rempah-rempah, gandum, dan beras.

 4. Vitamin C  bermanfaat dalam mencegah infeksi, meningkatkan imunisasi, memperbaiki pertumbuhan jaringan, mencegah kerosakan sel, dan mencegah lemak. Tidak hairan jika vitamin C dapat membantu memerangi jerawat. Sebagai antioksidan, vitamin C berperanan dalam menghasilkan kolagen dan mengeluarkan racun dalam tubuh. Vitamin C sangat mudah didapati, contohnya dari suplemen dan makanan-makanan sihat seperti oren, tomato, kangkung, brokoli, lemon, paprika, dan banyak lagi. 

5. Vitamin E  memiliki sifat antioksidan yang kuat dan dapat melawan radikal bebas dalam tubuh. Vitamin ini juga memiliki sifat anti-penuaan dan membantu memulihkan kulit dari dalam. Vitamin E membantu kulit jadi tampak lebih cerah, bersih, dan awet muda. Pengambilani vitamin E dengan dos yang tepat juga membantu mencegah jerawat. Selain suplemen, vitamin E bisa diperoleh dari kacang hijau, biji bunga matahari, dan zaitun. Itulah beberapa vitamin yang dapat membantu mencegah dan menghalang jerawat. 

Yeaaa.... kini Anda sudah mengenali 5 Vitamin yang Mencegah Jerawat


 APA SARANAN SAYA?

 Setelah mengenalpasti 5 Vitamin yang Mencegah Jerawat & anda mempunyai masalah jerawat pada waktu ini, saya sangat mengesyorkan anda untuk mendapatkan Vitamin Skin Care Shaklee. 




Apa yang best dengan Set Skin Care Shaklee? 

Apa vitamin dan suplemen yang terkandung dalam Set Skin care Shaklee?

1-ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN)  
~Mencantikkan dan mencerahkan kulit yang tidak sekata
 ~Menegangkan payudara 
~Menceria dan mengaktifkan kecerdasan mental dan fizikal 
~Untuk kesihatan menyeluruh kerana badan kita terdiri drpd Protein
 ~Membekalkan tenaga secara konsisten 

2-VITAMIN E COMPLEX 
 ~Mengandungi anti oksidan. 
~Membaiki peredaran darah dalam badan.
 ~Menjadikan wajah berseri dan tak kusam, secara tak langsung, kulit bersih dari jerawat    dan ~jeragat. 
~Melambatkan proses penuaan.
 ~Membuatkan kulit makin berseri2 dan flawless. 

3- VITAMIN C
 ~ Mencantikkan Kulit 
~ Membentuk kolagen 
~ Meningkatkan sistem imun 

4- B-COMPLEX 
 ~ Membantu untuk kecantikan kulit. 
~ Menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein. 
~ Membantu dalam tumbesaran yang normal. 
~ Membantu dalam pembentukan sel darah merah.
 ~ Menstabilkan emosi. Kebanyakkan pengguna Set Skin Care Shaklee sangat-sangat berpuas hati. Sejujurnya 9/10 customer kami memberikan feedback dan testimonial yang sangat-sangat mengujakan. 


Antara testimonial yang boleh saya kongsikan:





So..macam mana,,, :) memang terbaik kan suplement shaklee,,,Bukan sahaja untuk kulit,,bahkan bagus sangat untuk kesihatan :)



REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI

Anda mempunyai kekangan bajet? Jangan risau, hubungi saya dan saya boleh berikan resolusinya. Anda masih boleh dapatkan Produk ini dengan HARGA TERBAIK!!



  



Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan